NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Onsdag!

Kategori: Allmänt

I måndags åkte jag och handlade med båda barnen på förmiddagen. Verkligen ett stort projekt med två små barn men denna gången skötte dom sig galant!! Tar alltid några timmar för att jag har med mig två barn plus att jag är ny handlare i den butiken så det är svårt att hitta! Så när vi kom hem igen var det redan förbi lunchdags så snabbt fixa käk! För stackars lilla Julian var det också redan dags för nap så han somnade när han åt lunch, sött ;) YES då är det lätt att lägga honom tänkte jag men det skulle jag inte gjort!!! Efter det vägrade han sova! Försökte hur länge som helst med allt, prata med honom, hålla honom till han somnade men så fort jag la ner han så vägrade han sova igen, jag lät han ligga där och hoppades på att han skulle somna men icke! Efter mer än 2h äntligen somna han men då kunde han ju inte sova för länge för då skulle han ju inte somna på kvällen. Och stackars Anna fick ju vänta bara.. Efter 45 min va jag ju tvungen att väcka den lilla pojken och då va han ju inte glad direkt eftersom han alltid sover ca 2h!! Så måndagen startade bra men slutade i katastrof!

Tisdag va det fint väder och farmorn va ledig så hon kom och hämtade oss på förmiddagen och vi åkte till poolen! Äntligen!! Sååå skönt :) jättebra med hjälp från deras farmor med, skulle aldrig vilja åka till poolen själv med två vilda småbarn! Barnen skötte sig galant hela dagen även nap gick hur bra som helst med barn som somnade direkt! Och efter nap hade jag två glada kramgoa barn att ta hand om så det va kul! :)
På kvällen efter jobbet möttes vi upp ett gäng Au pairer i white plains och käkade :) Myyys!! denna dagen var helt underbar!! Va så lycklig!! :)

Onsdag idag och lite halv tråkigt väder, riktig höst känsla fast augusti ska va bästa månaden i NY. Jag är supersugen på att åka och shoppa massa mysiga höst kläder idag!! Måste vara på grund av vädret!! Hade en tanke på att åka till Palisade mall idag men jag och Britta bestämde att vi gör det på fredag kväll när vi fått lön ;)
Denna dagen har också börjat riktigt bra! Barnen ville inte göra något imorses men när jag sa att vi kunde åka till djuraffären sken dom upp! Det finns en nära oss som vi åker till ibland, ganska skabbig och luktar illa men barnen älskar att åka dit och kolla på alla söta djur så varför inte! Kände inte för att sitta inne hela dagen för den går så sakta då och nu ska det regna i två dagar så bäst att passa på och göra något. Vi va där en stund och kollade på djuren sen på vägen hem stannade vi på en lekplats så dom fick leka av sig lite :) idag gick lunch och nap också jättebra så jag är helnöjd ;) lite lek och tv står kvar på schemat sen slutar jag. Ikväll ska jag och Britta ta en promenad sen bara hänga i min källare :)

Trots jobbig måndagseftermiddag så har veckan börjat bra!! :)

Puss och kram!
Josefine

Kommentarer


Kommentera inlägget här: