NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Regn regn regn..

Kategori: Allmänt

Fortfarande regn här i NY.. :(
Nu får det gärna ta och bli lite fint väder!

Igår va det mulet men inget regn på förmiddagen så jag och barnen gick till en lekplats som ligger jätte nära huset, bra när dom får leka av sig lite och ville inte gå för långt ifall det blev regn! På eftermiddagen efter nap hade vi en jätte mysig play date med Britta och Larissa och deras värdbarn :) blyga barn till en början men sen kom dom allt igång med lekandet! Inne lek eftersom det både var regn och åska ute! Skönt för både barn och au pair med play date ;) igår jobbade jag sent så efter satt jag bara och pratade med värdmamman ett tag och Gud vilken underbar värdmamma jag har!! :)

Idag är det också regnigt så man måste va inne.. Höll upp med regn ett tag så skyndade till mataffären och köpte de ingredienser vi behövde till att baka cookies :) också kul för både barn och au pair ;) hihi! Idag blir det en sen nap för barnen så eftermiddagen blir nog lugn. Ikväll ska jag till Britta och dricka vin och laga något matigt :) mys det!!

Puss och kram!
Josefine

Kommentarer

  • Petra, Freija, Edith säger:

    Mmm cookies!! Kul att ni kan ha playdates, är barnen typ i samma ålder?

    Svar: Jätte goda blev dom :) ja barnen är 2,3 och 4 år så alla kan leka ihop :)
    Josefine

    2013-08-10 | 09:42:32

Kommentera inlägget här: