NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Helg igen!!

Kategori: Allmänt

Ojojoj! Nu va det en vecka sen jag uppdatera! På dagarna har jag fullt upp och kvällarna gör vi antingen något eller så är man helt slut efter en hel arbetsdag! Men ska försöka bli bättre.

Förra fredagen kom Britta till mig ca 7 och vi fixade oss för fest :) alltid mycket roligare att fixa sig ihop med någon :) tog 10 tåget in till city, mötte upp Freja och en promotor :) åkte till en jätte fin och mysig bar sen sedan vidare till en nattklubb som heter Lavo :) ganska kul men alldeles för mycket folk denna gången!

Lördagen efter ett antal timmars sömn åkte jag och Britta till white plains och åt på Buffalo wings! Sen köpte vi massa götta, godis, glass, chips och cola! Så det blev det till kvällsmat och titta på Gossip girl, MYYYYS! :D
Det är så kul att titta på Gossip girl nu när man är i NY för det är så många platser som man känner igen.

På söndagen åkte vi på Yankees match!! :D så himla kul att se! Lite långtråkigt i mellan åt för matchen var i fyra timmar och det var så himla varmt så svetten bara rann om oss! Men då kunde man gå och köpa lite snacks och dricka så va det kul igen. Stämningen på såna stora matcher är otrolig! Tyvärr förlorade Yankees denna gången..

Annars i veckan har det mest varit lugnt, träffat Britta och kollat lite mer Gossip girl, varit i Palisade mall och ännu en gång käkat på Buffalo wings ;) det är så jävla gott! Skulle kunna äta där varje dag!!! :D det är något jag kommer sakna när jag åker hem!!!

Men nu är det äntligen helg igen!!!
Ikväll ska jag jobba för mina värdföräldrar ville gå på "date night" så ska lägga barnen och sen kommer Britta och kollar ännu mer Gossip girl :)

Puss och kram!
Josefine

Kommentarer


Kommentera inlägget här: