NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Kärlek!

Kategori: Allmänt

Basse har varit här i 9 dagar!!! Helt underbart att kunna va med honom i hela 9 dagar!! :D
Mötte upp honom på torsdagen på flygplatsen och åkte i till centrum och käkade, hur mysigt som helst!

Sedan på fredagen var det dags för midsommar. En helt fantastik midsommar hade vi!!! Började med shopping i Manhattan sen drog vi vidare till hotellet för i ordning fix, precis när vu skulle gå gick min klänning sönder!!! Försökte panik hitta en ny i de närmaste affärerna men hitta inget så fick ta en annan jag hade med.. Inget att hänga läpp över! Vi åkte till battery park där det var ett stort midsommar firande, massa svenskar, midsommarstång, musik, dans, midsommarmat och vin ;) senare drog vi vidare till empire rooftop och sen en annan nattklubb där dom hade midsommarfirande :) alkazar spelade och man kunde köpa Kopparbergs cider!!! Så gött!! :D en riktig lyckad dag :)

Lördagen hängde vi i central park i flera timmar innan det va dags gör fest igen fast vi va trötta :) va på 2 olika rooftops och det va jätte kul som vanligt :)

En seg söndag men bestämde oss för att åka till world trade center memorial, blandade känslor, något man måste se men ändå så sorgligt..
Sen åkte vi till little Italy och åt, super mys!! Som att va i Italien :) gick förbi china town och soho :)

Resten av veckan har vi varit på coney Island beach och tivoli, 2 bio this is the end och white house, skiiiit bra båda två!!! central park, time square, white plains och överallt runt om Manhattan :) ätit massa massa mat och bara göttat oss :D

I fredags flyttade jag in hos min nya familj :) hur bra som helst!! Föräldrarna är jätte snälla och trevliga, barnen är jätte söta och min källare är jätte fin :D
Redan första dagen fick basse komma på middag och jag fick sova sista natten med honom :) lördagen fick basse också va med oss innan han skulle hem :( följde med honom till flygplatsen, jätte jobbigt att säga hej då :( saknar honom sjukt mycket redan! Men nu bor jag i en bra familj och fortfarande nära Britta så det kommer bli bra!!

Efter första riktiga jobbdagen är jag sjukt trött men ska ändå hänga med vännerna idag :)

Veckan har varit underbar och älskar basse otroligt mycket!! <3

Puss och kram!
Josefine

Kommentarer


Kommentera inlägget här: