NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Förändring!

Kategori: Allmänt

Nu efter ett långt uppehåll känner jag att jag ville börja blogga igen! Tycker det är både kul och skönt att skriva av sig lite.. 

USA året var det bästa jag gjort i hela mitt liv! Jag är otroligt nöjd över mig själv att jag tog steget 🇺🇸 
Tyvärr slutade inte året riktigt som planerat utan 10 dagar innan planerad hemfärd fick jag det värsta telefonsamtalet jag varit med om, min älskade farmor och bästa vän hade gått bort.. Rena mardrömmen! Jag packade ihop och åkte hem samma dag. Helt förstörd och så otroligt ledsen, går inte beskriva min kärlek till min farmor ❤️

Efter det har det varit tungt att ta upp bloggen igen, jag har inte velat skriva alls men nu känner jag att det är dags igen, mycket har hänt på ett halvår! 

Nu har jag börjat plugga, IT projektledning och affärssystem på distans, allt är väldigt nytt men jag känner att det är kul! Vi har fått lägenhet i Skövde och det är otroligt skönt!! Bara kunna gå ner till stan om man har lust, ta några öl utan att nån ska behöva köra och kunna gå på en förfest men inte behöva gå ut efteråt! Än så länge har jag inte så mycket kompisar här men det är bara 30 min till Mariestad så det är ju ingenting! Nataly bor ju här så det är kul fast hon jobbar i Gbg, men just nu umgås jag mest med basse och hans kompisar vilket jag inte har något emot även fast det hade varit skönt och hänga med några tjejer ibland 😊 
Det är skönt att va hemma samtidigt som jag saknar New York ganska mycket nu, det har gått ett halvår så nu är det snart dags att åka dit och hälsa på igen! 
Nu i helgen har jag inga planer utan tar det som de kommer, har lite plugg att ta tag i så måste få det gjort också. Läsa klart som där 42 sidorna om it på engelska som jag inte förstår något av.. Haha 😊

Just precis nu kommer jag inte på så mycket mer men ska försöka uppdatera lite om min vardag när jag har något vettigt eller kul att skriva om! 

Puss ❤️







Kommentarer


Kommentera inlägget här: