NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Stockholm

Kategori: Allmänt

Igår på ambassaden gick allt jätte smidigt! Jag hade tid 8.30, eftersom jag har hört att det är så lång väntetid så åkte jag dit redan så jag var där 7.30 fast dom öppnade 8 men det va ju lika bra, jag va där som nummer 3 och va därför ute redan 8.45!! På ambassadenhade dom höga murar med taggtråd längst upp, man fick lämna all elektronik, fick inte ha nån stor väska, dom kollade under skorna, man gick igenom metalldetector, lämnade fingeravtryck på alla fingrar mm. För att kolla att man inte är ett hot eller terrorist.

Annars dom här 2 dagarna i Stockholm har jag mest varit på stan och hittat massa fynd, så ännu mer packning ;) jag har träffat Moa, Jessica, Malin Maja och Becca :) jag var på gamla jobbet och träffade många gamla arbetskamrater, jättekul att träffa alla igen!!
Jag har sovit hos Becca nu när jag har varit här, jätte mysigt och hon är en väldigt bra kock! Tråkigt att hon jobbat så mycket bara men vi hinner i alla fall ta en fika innan tåget går hemåt.
Har även överraskat Maja på hennes jobb idag och vi tog en lunch tillsammans på restaurang china ! Där träffa vi även Fredrik wikingsson :p 
jobbigt att säga hej då till alla.. 
 
Vart jag än går möter jag Justin Biber fans! Målade i ansiktet, har flaggor och kläder med honom på! Hoppas dom får en grym konsert, men skulle inte tro något annat än att det är en grym show :)

Igår ringde pappa och sa att mitt internationella körkort har kommit så nu tror jag allt är klart inför mitt livs äventyr! Jag längtar!!! 13 dagar kvar ;)

Puss och kram!
Josefine

Kommentarer


Kommentera inlägget här: