NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Då var helgen över..

Kategori: Allmänt

Då var helgen över igen.. Förra veckan gick så jävla fort! Bara flög i väg och helgen tog slut på en sekund!

I fredags åka jag hem till Britta och vi köpte pizza och cola och kollade på Gossip girl och sen somnade tidigt..

Lördagen gick vi upp tidigt och åkte in till Manhattan!!! :D va där hela dagen, gick på 5th avenue, chinatown och soho och käkade jätte god lunch på little italy :) super mysigt!! Köpte en ny jätte fin väska :) senare mötte vi upp Christofer och han hängde med in i lite olika affärer sen åkte vi bort till ett rooftop och började med party brunch! Ett bra ställe men alldeles för hög musik för brunch men kul va det! Tyvärr åkte Britta hem och jobbade några timmar men kom tillbaka sen :) vi gick på en fashionshow för en vinnare i projekt runway, jätte fina kläder och super kul att se en fashionshow!!! :D häftigt! Sen återgick vi till party och åkte vidare till ett ställe som hette pink elephant och där drog det igång på riktigt! Galet!
Efter skulle vi till ett mc donalds som står ska ha öppet 24 hours men det va ju stängt så ingen nattamat!
Tog tåget 5,39 hem men somnade på tåget så åkte 2 stationer för långt och så fick ta taxi hem ändå :( men shit va skönt det var att sova sen!

Men inte mycket sömn blev det för kl 14.00 skulle vi mötas i central park för brännbollstunering!!!! Dock missade vi tåget med en minut så kom lite sent dit men dom andra väntade på oss. Inge tur med tågen.. Men skit kul var det! Vi blev bara tjejer och en "sport" ingen kände igen så folk stannade till och kollade och tog kort och sånt på oss! Det är verkligen något vi måste göra igen för det var en riktigt lyckad dag :)

Nu är det måndag igen men känns inte så jobbigt ändå för förra vecka gick så otroligt snabbt.. Idag dock saknar jag alla er där hemma otroligt mycket :( Min Basse saknar jag sjukt mycket! Han är verkligen den bästa som finns <3 vill bara att det ska bli oktober så jag får besök igen!!! Då kommer Basse, syrran och hennes familj och farmor!! :D Men det går väl säkert ganska fort tills dess med, här i New York är det ju sommar iallafall 2 månader till :)

Puss och kram!
Josefine

Kommentarer


Kommentera inlägget här: