NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Manhattan

Kategori: Allmänt

Igår va vi i underbara Manhattan!!! :D jag, Karina och Britta, vi åkte in redan kl 9 så att vi skulle vara på Grand station kl 10. Vi shoppade loss på fifth avenue :D jag älskar shoppingen där, hittade såååå mycket fina saker och allt är sååå billigt!!! Köpte riktiga Jeffrey campbell skor för ca 300-350 svenska kronor! Tiden går så jäkla fort när man shoppar här, skulle kunna shoppa för alltid ;) Efter shoppingen åkte vi till time square och gick till en bar som visade Eurovision song contest, massa svenskar där :) men som vanligt sitter man och väntar på Sveriges bidrag och sen är resten as tråkigt, så vi gick vidare. Läste idag att Danmark vann men hur det gick för Sverige har jag ingen aning om :p vi träffade lite andra au pairer senare på en "party brunch" som tydligen är som en natt klubb mitt på dagen mellan 15-19 tror jag.. Vi kom dit ganska sent så va inte där så länge men det va full fart kan man säga :p vi au pairer gick vidare efter till en pub där man kunde köpa 1 öl för 1 dollar!! Helt sjukt, 7 svenska kronor, det är ju som att gå på systemet!! Tyvärr va jag tvungen att köra så kunde inte dricka men det va kul ändå :) tog tåget hem vid kl 21.20 för va så himla trötta efter en hel dag på Manhattan :) dagen var så bra!!! Vill bara ha helg igen så vi kan göra om det!!!! :) 
 
Började jobba kl 8 imorses, det regnade så det gick inte gå ut.. Men vi åkte till en inomhus lekplats!! Barnen skötte sig själva så jag och Karina kunde bara ta det lugnt och prata och vi kunde kolla i affärer i skift ;) så det blev lite shopping idag med. Hitta en butik med massa fina barn kläder som jag ska skicka hem till mina underbara älskade systerbarn !! Saknar dom så :( 
Nu ikväll åkte vi med Britta och Larissa till Froyo och donken och göttade oss lite :) man blir så glad av att umgås med dom!!! Helt fantastiska människor!!! :D 
 
Börjar kl 6 imorgon bitti så nu är det dags att sova!! 
 
Puss och kram! 
Josefine 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Va glad jag blir av att läsa detta :-) härligt gumman!! <3

    2013-05-20 | 07:04:23

Kommentera inlägget här: