NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

New york!

Kategori: Allmänt

New york är helt underbart!! 

Innan resan var jag jätte nervös, Flyga själv för första gången!!Helt hemskt att säga hej då till Basse, Det va så mycket att göra innan så jag va stressad och man va tvungen att träffa alla hemma för att säga hej då och tårar som rann. Men när jag väl kom iväg var det en lättnad samtidigt, äntligen var jag på väg till USA!!! På flygplatsen i Frankfurt där jag mellanlandade mött jag 2 andra svenska tjejer, Hanna och Matilda :) tyvärr fick Hanna flyga ett annat flyg men jag hade turen som fick flyga med Matilda dom långa 9 timmarna! Jag kunde inte sova något på planet, man fick gå igenom massa kontroller på flygplatsen i 3 timmar så när vi kom till hotellet i New Jersey var jag skit trött. Men jag sov väldigt bra den natten! 

Först har det varit 3 dagar utbildning här i New Jersey med alla andra au pairer :) super kul att träffa alla ock skönt att alla är i samma situation. Vi är 5 svenskar här, jätte schysta så vi har haft väldigt kul dom här dagarna :) totalt är vi 99 tjejer och en kille, lucky guy ;) Vi har varit lediga på kvällarna så då har vi fått åka in till New Jersey och ätit och varit på wallmart, en butik som verkligen har allt! Kläder, mat, bil grejer, elektronik och massa massa mer!! 2 svenskar, Hanna och Christoffer ska också vara i New york området så det ska bli väldigt kul att ha några att hänga med :) Ellen och Matilda får ju i alla fall åka till solen men tråkigt att inte träffa dom mer!! 

I tisdags kväll åkte alla au pairer på en guidad New york trip!!! New york är helt fanatiskt!! Guiden visste precis vad vi ville veta, var sex and the city's scener och vänner spelades in, vilka kändisar som bodde vart, bäst shopping och alla kända platser :) vi stannade på ett ställe där man såg frihetsgudinnan, brooklyn bridge och vi fick tid att va på time square!! Hur coolt som helst!!! Det går inte förklara, man måste uppleva det! 
Nu ska jag snart bli hämtad av min au pair familj, det ska bli så himla kul att träffa dom! 

Puss och kram! 
Josefine

Kommentarer

  • Petra säger:

    Åhh så härligt att höra Josse! ;) Du får skriva en kråka sen om din "nya" familj o om Karina, är nyfiken!! Puss

    2013-05-09 | 20:56:30
  • Sara säger:

    Åh det låter underbart stumpan! Uppdatera flitigt, vill veta ALLT om familjen!! :-)
    LOVE YOOU

    2013-05-09 | 21:13:54
  • Emma säger:

    Låter hur bra som helst Josse! NJUT! ;) <3

    2013-05-10 | 10:24:52

Kommentera inlägget här: