NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Shopping!

Kategori:

Idag har det varit min första helt lediga dag :) jag gick upp tidigt ändå för det är mors dag här i USA, Bill (pappan) gjorde pannkakor med sirap och jordgubbar till frukost, jätte goda!

Familjen åkte för att träffa Jills (mamman)  mamma och först skulle dom skjutsa in oss till Manhattan för shopping men planerna blev ändrade när en annan svensk au pair Britta fråga om vi ville följa med dom till ett stort köpcentrum istället :) så det blev en lugn morgon med god tid till att fixa sig och en lång promenad förbi starbucks och tillbaka. Sen kom Britta och Larissa och hämtade upp mig och Karina för shopping :) när vi kom dit käkade vi först "Buffalo wings" utan ben som var as goda!! Sen hann vi bara med 3 butiker eftersom vi kom dit ganska sent och butikerna är så stora så det tar väldigt lång tid i varje :p vi hann med Forever 21, Victoria secret och H&M. Det fanns så himla mycket!!! Det blev inte jätte mycket shopping denna gången men det var väldigt kul att komma i väg lite. På vägen hem stannade vi på ett ställe och jag åt min första froyo, Frozen yoghurt :) Britta och Larissa var hur snälla och roliga som helst!! Vi ska nog till dom på BBQ på onsdag kväll så det blir kul!! :)

Imorgon börjar första riktiga jobb veckan :) wish me good luck!!

Puss och kram!
Josefine

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: