NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Tisdag

Kategori: Allmänt

Då va det tisdag och jobb igen! 
Helgen har varit hur bra som helst!! I fredags gick jag ut och käkade med Shari och Mya på Appelbee's. Jätte mysigt och vi satt och pratade i timmar! 

På lördagen åkte jag in tidigt till city och mötte upp Ida och hennes föräldrar som var och hälsade på henne. Jätte trevliga så det va väldigt kul :) vi gick 5th ave och till svenska kyrkan och fikade jätte goda kanelbullar :) vi gick runt och kikade bara och gick till rockafeller center och kollade när dom åkte skridskor! Jätte sugen på att åka! 
Efter det skulle hennes föräldrar åka hem så vi sa hejdå och fortsatte på egen hand. Vi bytte om på forever 21 till partykläder och drog vidare på party brunch på LAVO! Skulle aldrig hända i Sverige, mat dessert champagne och sprit på en jätte fin klubb kl 2.30 på dagen! Helt galet! Alla som va där va sjukt uppklädda och det började med en fin middag men sedan stog alla på borden och dansade! Min absolut roligaste utgång någonsin!!! Tack Ida! ❤️ Josefine kom senare och vi drog vidare till en rooftop bar PHD med utsikt över hela Manhattan! Jätte fint ställe men inget kan nog slå brunchen på LAVO! :D eftersom vi började festa mitt på dagen kände jag och Ida oss nöjda vid 12-1 så vi tog tåget väldigt lyckliga men trötta hem! 
Ida sov hos mig och på söndagen blev det en riktigt slappar dag. Lagade taco kollade på film och käkade ben and jerrys :) fick ett sms att jag kunde va ledig på måndagen så Ida tog också ledigt och jag sov över :) 

Så måndagen åkte vi också in till city! Planen va Ikea och åka skridskor!! Vi gick nästan hela Manhattan och kollade i affärer, Från central park och ner ända till vattenet där vi tog färjan över till brooklyn och Ikea :) shoppade lite svenska saker som pepparkaksdeg, tunnbröd, glögg och rökt lax! Köpte en klädställning och Käkade såklart köttbullar :D efter Ikea va planen att åka sktidskor så vi tog subben till central park, men isbanan där stängdes tidigt på måndagar.. Vi gick till bryant park som va sååå himla mysig med julskyltning men det va så mycket folk som åkte och vi hade massa och bära på så vi tog en fika istället! Evelyn kom förbi också och vi satt länge och pratade :) tog tåget hem ihop sen på kvällen! Min helg har varit super rolig och mysigt!!! 

På fredag kommer min föräldrar och svärföräldrar hit i 10 dagar! Ska bli helt fantastiskt att träffa dom igen!!! Så himla glad att dom kommer :D saknar dom så mycket! ❤️ 

Ikväll kommer brudarna hit för ännu mera mys! Känns äntligen som mitt liv här har börjat ordna upp sig efter en jobbig periodpch jag trivs som fisken igen, så glad att jag träffat Ida! 

Puss och kram! 
Josefine 














Kommentarer


Kommentera inlägget här: