NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Stomp!

Kategori: Allmänt

Nu va det visst några dagar sen igen! 
Anna va ledig hela förra veckan från skolan så det har varit långa dagar! Men i onsdags hade jag och en annan nanny planerat en trip för våra änglar ihop 😊 vi åkte först till the play place där dom fick springa runt och leka tills dom va helt slut och efter tog vi med barnen till donken och käkade! Mycket rolig dag för alla. Skönt när man kan hitta på något med barnen 😊 annars i veckan har det inte hänt mycket, snön ligger fortfarande kvar och det är väldigt kallt! Snälla bli VÅR! 

På fredagen efter jobbet mötte jag upp Josse i white plains och vi gick ut och åt på cheesecake factory, nåde mat och cheesecake denna gången! Oreo dream, en dröm verkligen!! 
Jobbade lite på lördagen men Josse sov hos mig och fick va med när jag jobbade, efter åkte vi in till stan. Även denna helgen gick vi på Broadway!! Stomp, super bra!! Dom gjorde musik genom att använda olika saker som kvastar, soptunnor och diskbänkar, hur coolt som helst! Efter så mötte vi upp Louise och gick ut på avenue 😊 rolig kväll!! 
MEN glömde ställa klockan inför hockeyn som vi va as taggade för!! Men såg iallafall sista perioden och det va ju inget att se direkt! Jävla skit!! Resten av dagen va en riktig seg dag, mat film godis och i slutet av kvällen tog vi oss brudar en fika och pratade om livet. 2 mån kvar, jag vill inte lämna NEW YORK!!!!! Och känslan att lämna mina värdbarn!! Känns jätte tråkigt, kan det inte bara vara närmare?! Eller kan inte bara alla jag känner också bo här?? Vill inte flytta till lilla Mariestad igen.. Inte efter ett år i världens underbaraste stad!!! 
Fast jag saknar hemma såklart men vet att jag kommer bli rätt uttråkad.. 

Hade även turen att få en ledig måndag igen! Sov över hos Louise sön-mån och hjälpte hennes syster med tvillingarna på morgonen innan vi drog in till city för lite shopping! Köpte skor IGEN, måste va något fel på mej! Älskar att köpa skor! Haha 😁 vi åt middag med josse när hon slutat ❤️
Sitter nu på tåget tillbaka till Ossining men känner verkligen inte för att jobba imorgon. Men bara 3,5 dag denna veckan för fredag ska jag gå i skolan! Som au pair måste man ha gjort 6 credits innan man åker hem och ska helgen som kommer gå en weekend klass i marketing. Ska faktiskt bli spännande och vi ska sova hos Linn i helgen så ser fram emot våran tjej helg 😊 

Puss och kram!
Josefine






Kommentarer

  • Sara säger:

    Äntligen en uppdate!
    Jag tror Sthlm är redo för dig igen! 💛💛

    2014-02-25 | 22:11:50

Kommentera inlägget här: