NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Basse och Miami ❤️

Kategori: Allmänt

Det har varit så otroligt underbart att ha basse här! Och även sol bad och semester på det!! 2 dagar i city och sen 5 dagar i Miami 😊☀️ Innan jag träffade honom igen hade jag en konstig nervös känsla i kroppen men också så otroligt glad, kändes sjukt skönt att ses igen efter 3 mån. Vi möttes upp på Grand central och när jag såg honom kände jag mig som världens lyckligaste! Eftersom det va lördag och enda helgdagen basse va här ville jag visa honom brunchen som vi brukar gå på och han va party sugen så vi drog faktist direkt efter att vi lämnat väskorna för partybrunch på Lavo 😃 det var jätte kul kväll! Dock va han lite jetlagad och ville ha lite tid för oss själva så vi stannade inte så länge. Men han tyckte brunchen va lika kul som jag och han hade gärna velat gå ut i New York nån mer kväll! På söndagen gick vi bara runt på stan innan vi gick på hockey på kvällen, Rangers mot Flyers. Rangers gjorde mål på mål på mål och vann ganska stort. Lite fajter och sånt också så jag tycker det va en rolig och händelserik match! 

Måndag tidigt på morgonen tog vi subben till flygplatsen för MIAMI 😃 såååå underbart med värme sol och bad! Vi har bara njutit och ätit god mat och även varit på sajtsing runt om Miami, kollat på kändis hus, platser från olika serier och filmer, Little Havanna och downtown Miami.    Det va tyvärr dåligt väder två av dagarna men tre dagar gick det sola ☀️😎 Jag gillade faktist Miami väldigt mycket! South beach var väldigt mysigt så det var kul att se. Det har alltid varit en dröm att åka dit! 
Lördagen sen va vi tillbaka i New York och det var dags att säga hej då IGEN!!! Jobbigt! Ändå känns det lite mer okej nu än förra gången för jag har faktiskt inte så långt kvar.. Men ändå sjuuuukt jobbigt! 

Den senaste tiden har varit väldigt upp och ner för mig, ena stunden älskar jag att vara här och andra vill jag bara hem. Haft lite kommunikationsproblem med världföräldrarna, kompisar har åkt hem och man har liksom varit i mitten av detta året. Jag har pratat ut med dom nu så det känns bra igen och Basse semester och resa kom väldigt lägligt kan jag säga!❤️ Nu har nedräkningen börjat faktiskt, 105 dagar tills 6 maj då det är datumet jag kom hit! Men känns nu också väldigt blandade känslor att åka tillbaka, vad händer hemma liksom? Inte längre ha drygt 45 min in till Manhattan.. Men ändå har jag mina underbara vänner och familj hemma! Nu ger vi gärnet in i det sista!!! 😃 

Puss och kram! 
Josefine 





















Kommentarer

  • Nataly säger:

    Va skönt med lite semester!
    Håll ut in i det sista o bara njut av upplevelsen.

    Du är saknad Josse!
    Puss

    2014-01-22 | 08:13:20
  • Petra säger:

    Nä du! Inge svammel om att möjligen stanna i USA, ny får du packa väskan inom några få månader o komma hem till oss ❤️❤️❤️❤️

    2014-01-28 | 23:32:28

Kommentera inlägget här: