NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Long Island

Kategori: Allmänt

Äntligen fredag igen! Just nu är jag på biblioteket med barnen men slutar tidigare idag för denna helgen är det faktiskt skola igen ute på long Island 😊 ska faktiskt bli kul!! Fast också skönt att få det överstökat! Ute i sista sekund kan man säga 😉

Annars mår jag jätte bra just nu!! Går till gymmet nästan varje dag och börjar känna resultat så det är kul! Det börjar närma sig slutet av året och det ska bli as tråkigt att lämna New York men känner mej redo 😘 har lärt känna så himla många nya vänner för livet och det känns as kul! ❤️ 

USA är väldigt annorlunda från Sverige på många sätt, både bra och dåligt faktiskt! En sak är att jag aldrig kommer klaga på tågen hemma igen! (Tills jag glömmer bort 😉) men allt i Sverige är så mycket dyrare, kläder, skor, äta ute, bensin, skönhetstprodukter mm! Men kommer som sagt inte sakna att inte ha ett eget boende och vara så långt borta från familj och pojkvän! Skönt att slippa prata genom Skype, distansförhållande är tufft men det har ändå funkat bra för oss! Man kan om man vill! 😃❤️

Nu ska jag njuta av min sista tid här och vara den bästa au pairen jag kan vara!! 




Kommentarer

  • Malin säger:

    NJUT Josefine! Nog för att man längtar hem och så, men väl hemma längtar man ihjäl sig efter NY igen. Så ta vara på sista tiden :)

    Svar: Det ska jag verkligen göra Malin!! Hur mår du? Vad händer hemma?
    Josefine

    2014-04-04 | 10:21:49

Kommentera inlägget här: