NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Thanksgiving

Kategori: Allmänt

Nu va det visst så där längesen jag skrev igen!! Mycket har hänt sen sist! 

Vi börjar med thanksgiving! Josefines familj åkte i väg över thanksgiving så min familj bjöd in henne och fira med oss! Hon kom till mig redan på onsdags kvällen och vi gick till keenan för lite mat och vin med Ida och Matilda! Mysigt!! Dagen efter var det äntligen thanksgiving, vi åkte med värdfamiljen till mammans syster med familj. Dagen handlade om att äta äta och äta! Hur mycket mat och desserter som helst!!! Kändes som man skulle explodera efter! Man åt verkligen heeeeela dagen! Väldigt mysigt ☺️ kul att ha en kompis där också ❤️😃
På natten drog jag Ida Matilda och Shari iväg till ett stort köpcentrum, black friday rean började! Vid midnatt fredagen efter thanksgiving har alla butiker stor rea, största på hela året!! Jätte mycket folk och långa köer men upplevelsen var absolut värt det! Sjukt kul!!! Vi shoppade i några timmar och jag hittade en kappa 2 tröjor och en bh ☺️ 

På fredagen va man ganska trött men det hindrade oss inte! Mer shopping fast i city stod på schemat! Inget inhandlat denna gången men kul att titta!! Manhattan börjar bli sjukt mysigt nu för det är julbelysning och julpynt överallt!! 😃 
Senare mötte vi upp 2 killkompisar till Ida och åkte till rooftopbaren marionett, mitt på timesquare och dn snurrar sakta runt, häftigt! Vi beställde faktiskt in champagne, ibland får man unna sig lite 😉 
Efter det åkte vi till en annan vanlig bar och sen blev vi bjudna på middag på Tao av vår promotor Walther, (som kom en timme sent 😡) men så sjukt god mat och mysigt ställe!! 😃 efter det blev det Lavo lite kort sen tåget hem! 

Ida och Matilda sov över hos mig den natten för dagen efter hade vi bestämt att åka in till Lavo brunchen igen! Lika kul som sist!! Går inte förklara men asså bästa nånsin!!! 😃😃 efter drog vi till PHD och VIP room men sen efter en lång dags festande var vi super trötta och tog tåget och sov hemma hos Ida! Och vilken tur det va att vi valde att åka hem på natten för när jag vaknade lästa jag om den hemska tågolyckan!  Jag hade inte varit på tåget gör det gick in till city men hade antagligen inte kommit hem!! Det är tåget vi åker varje vecka, 4 döda över 60 skadade.. Hemskt! Som "tur" va det en söndag och bara ca 100 personer på tåget, en vardag hade det varit över tusen. Idag torsdag börjar alla tåg gå som dom ska igen.. 

Söndagen spenderades i white plains (westchesters största stad och 20 min från mig) jag Ida och Matilda. Vi va inne på wallmart och köpte billigt smink, käkade på Buffalo wild wings och kikade på the westchester mall. Mysigt avslut på veckan 😊 

Denna veckan har börjat lite jobbigt för jag va tvungen att äntligen säga ifrån till värdföräldrarna att jag jobbar för mycket och alldeles för långa dagar! Det va jobbigt att ta upp det men nu känns det väldigt skönt att jag gjorde det! Dom förstod och ska försöka fixa så vi kommer in på ett normalt schema igen! ☺️

Igår hade vi julmys hemma hos Evelyn, drack glögg, åt pepparkaksdegen från Ikea och kollade på eventet från rockafeller center där dom tände den stora granen och massa artister sjöng julsånger 😍🎄 julen närmar sig nu och det ska bli så mysigt att va i New York  denna tiden på året ☺️ Har riktiga julkänslor nu!! 

Basse har fått ledigt nu så han kommer hit min semester vecka i januari! Känns otroligt skönt att veta!! ❤️😃 

Jag har tyvärr gått och blivit sjuk 😔 hoppas det blir bättre till helgen!

Puss och kram! 
Josefine 




















Kommentarer

  • Rebecka säger:

    Åå finaste i världen!!

    2013-12-05 | 23:41:32

Kommentera inlägget här: