NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Lugn helg

Kategori: Allmänt

Denna helgen var lugn för en gångs skull. Fredagen jobbade jag för mina värdföräldrar ville på dejt night. Efter jag lagt barnen fick Britta komma hit så vi lagade spagetti och köttfärssås! :D sååå gott! Sen kom Larissa över en sväng och vi doppade jordgubbar i smällt choklad och bara satt och pratade :) Britta sov över och mina värdföräldrar va inte hemma förrän kl 1 på natten för dom hade varit på pubrunda, kul för dom ;)

Lördagen åkte vi tidigt till Palisade mall och skulle köpa bikini men hitta ingen jag ville ha men köpte en plånbok för lin förra hade gått sönder. Sen åkte vi till poolen och hängde där hela eftermiddagen :) super skönt!!
På kvällen jobbade Britta för hennes värdföräldrar skulle på middag men jag kunde stanna där ändå för Abby skulle också sova direkt när dom åkt. Vi gjorde tacos och satt på deras veranda och hade mys. Alltid såååå himla gott med tacos!!! :D Hennes värdföräldrar brukar alltid va hemma tidigt och hade sagt 10,30 så vi bestämde oss för att fixa oss och åka in till city efter ändå för att överraska alla andra som va ute, denna gången skulle alla ut! Men dom va inte hemma förrän 12 så hann inte med tåget så fick byta om till mjukisar och titta Gossip girl istället :)

På söndagen när vi vakna va det ganska skönt att vi stannade hemma ändå ;) vi hade bestämt med Malin att vi skulle åka och hälsa på henne på Long Island så vi åkte tidigt på morgonen för det tar 2h dit. Dom hämtade upp oss vid tåget och sen åkte vi till en mall och gick i några affärer och sen till Ikea och fika!! :) kändes så hemma att gå på Ikea!!! Köpte knäckebröd för det har jag inte hittat här innan, men varför köpte jag inte lingon sylten för den behövde jag ju i brödet jag ska baka?? Jaja nästa gång då!
Stannade en liten stund i Manhattan på vägen hem! Så gött men lite Manhattan booost!! :D tog en sallad och satte oss utanför biblioteket och åt, jätte mysigt :) sen tog vi tåget hem och fick måndags ångest..
Men nu är måndagen här och så jobbigt känns det inte :)

Puss och kram!
Josefine

Kommentarer


Kommentera inlägget här: