NordhJosefine.blogg.se

130506 åker jag som au pair till USA och denna bloggen kommer handla om mitt år som au pair!

Jul och nyår!

Kategori: Allmänt

Nu va det ett tag sen igen! Har hänt massa och har inte riktigt haft tid eller lust för bloggen riktigt men nu äntligen har jag hittat tillbaka! 

Julen var riktigt mysig! Ida blev inbjuden att fira med oss och det va väldigt kul och skönt att ha en kompis med under kvällen 😊 det kom massa släktingar och barnen fick tusen julklappar var och blev riktigt bortskämda av alla! Men det är väl så julen ska va. Maten var inte riktigt som hemma, god men saknade det svenska jul bordet!! 😍 men annars är julen här precis som julen hemma! Mysig men alla stressar runt! Men jag älskar julen! 😃❤️

Fredagen va vi på middag på Tao och lite fest på Lavo, lite nytt folk som var Idas släktingar hängde på och de va väldigt roligt!! 
Lördagen låg jag och Ida och tittade på film heeela dagen 😉 söndagen åkte vi in till city och träffade mer av Idas släktingar, gick på stan och shoppade lite sen gick vi ut och åt tillsammans 😊  

Redan sen på tisdagen var det dags för nyårsfirande!! Jobbade hela dagen men 17.30 fick jag sluta! Mötte upp folket på en resturang på hells kitchen, Amarone. Sen hade vi blivit bjuda av mina värdbarns kusin till en privat fest! Väldigt kul!! Fulla blev vi men det var en väldigt lyckad nyårsafton!! 😃😃❤️ 

Igår åkte Ida hem, känns jätte tråkigt!! Hon var verkligen en ny bästa vän för livet!! Så kul att man träffar massa roliga snälla och underbara människor här men det värsta jag upplevt är att man måste säga så många hejdå! Trodde aldrig vi skulle sluta lipa! Tur är att hon bor i Sverige och vi ses snart igen ❤️ 

Idag när jag vaknade upp kunde jag inte öppna ena ögat, ögoninflammation! Härligt! Plus ont i halsen och kroppen på det. Sjuk IGEN, toppen!! Bättre att få det nu än nästa helg iallafall men det blir en tråkig helg.. Här inatt fick vi -20 och massvis med snö också. Kallt som satan! Ska bli jävligt gött om Miami blir av när Basse kommer nästa helg!! Lite värme och sol!!! 😎☀️ Längtar som faaaaan!!! Äntligen kommer min älskling igen 😍❤️

Puss och kram! 
Josefine 























Kommentarer

  • Susanne Reimer säger:

    God fortsättning på det nya året Josse😀 Kul att kunna följa dig " over there"😉 Här i lilla Mariestad lyser minsann vintern med sin frånvaro skulle kunna tro att det vore höst, regnigt å blåsigt nästan varje dag☔️ Låter härligt med sol å värme😀 Vi längtar oxå nu åker till Thailand (Khao Lak) på torsdag☀️Jag, Peter, Sandra å Peter ska lata oss i 15 dgr ska bli underbart att komma bort så länge i januari!!! Ha det nu så jättebra å sköt om dig👍😃 Kramar från Reimers😘

    2014-01-04 | 14:50:39

Kommentera inlägget här: